maandag 17 februari 2014

Een Zweeds momentje

Tja die Löppis ik vind het altijd heerlijk een beetje rond scharrelen dingen bekijken Zweedse Donald Duck grappig, oud huisraad, boeken waaronder kookboeken het liefst zo oud mogelijk..  Deze vond mijn Zweedse schoonmoederk een reuze fles waar uit Äkta Hembränt werd geschinken. Een oude fles met tapkraantje waarin dus eigen huis gestookte jenever of bramdenwijn werd bewaard. Verboden en zwaar illegale nu en vroeger. Toen ik hem zag moets ik even denken aan een artikel in de Telegraaf dat wij Nederlandse dit vroeger ook deden maar dat het nu weer een trend begint te worden. Dus die fles gaat mee.... of ik zelf ga stoken... In deze fles zat een klare branding van 80% alcohol... nee doe er een lekker whisky in. Proost

Geen opmerkingen:

Een reactie posten