donderdag 30 januari 2014

Zuppa di Zucchinr

Zuppa di Zucchine

Soort gerecht: soep / voorgerecht

Waar een vakantie al niet goed voor is geweest! Deze soep kreeg ik geserveerd in een bergdorpje in de Dolomieten (Noord Italië). Ik was aan een bergwandeling begonnen waarbij ik na een korte tijd een gezellig berghotelletje tegen kwam met een restaurant en een superterras met een geweldig uitzicht. Het was gewoon top. En zoals ik ben werp ik even een korte blik op de menukaart en het water liep me al snel in de mond. Het één na het andere lekkere gerecht was daar uitgeschreven. Dus wat doe je dan: het terras op en vragen of de keuken al open is.... het was net 10:00uur. Het antwoord was nee maar de chef is in de keuken bezig en of ik in de keuken wilde kijken. Dus zo gezegd, zo gedaan. In de keuken aangekomen staat daar de eigenaresse met een schort om en verwelkomde mij en vroeg waarom ik nu al wilde eten. Ik legde uit wie en wat ik was/ben en dat ik graag haar kookkunsten zou willen proeven. Het gevolg was dat ik 3 uur met haar in de keuken heb gestaan en superlekkere Italiaanse gerechten heb mogen helpen bereiden!! De volgende soep is er een van, in al z’n eenvoud echt heerlijk. Bon Appetito!

Ingrediënten: 
1 courgette
1 ei
2 thl. Geraspte oude boerenkaas
1 teentjes knoflook
1 takje peterselie
2 sneetjes desembrood
3 el. olijfolie
½ lt groentebouillon
Peper & zout

Bereidingstijd: +/- 30 minuten 

Benodigdheden (keukengerei): snijplank, snijmes, koekenpan, pan met deksel, mengkom & garde

Bereidingswijze: 
Snijd de courgettes in kleine blokjes. Bak de courgette in de olijfolie al roerend ongeveer 5 minuten. Voeg de groentebouillon toe en naar smaak peper en zout. Laat de courgette nu in een gesloten pan in 20 minuten gaar koken. Klop ondertussen de eieren met de geraspte boerenkaas, peterselie en de knoflook. Rooster het brood. Haal de soep van het vuur en roer snel het eimengsel erdoor. Leg het brood op de borden en schep de soep erover. Maal er met de pepermolen grof nog een beetje zwarte peper overheen. Heerlijk gewoon.

Serveertip:
Tja een tip ik zou zeggen gewoon lekker smullen hiervan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten