dinsdag 12 november 2013

De Gastronomie beur Utrecht

Ja toch maar even de beurs opgegaan! Nu al enkele jaren word er in de Jaarbeurs de Gastronomie beurs gehouden gezellig klein & persoonlijk. Ik kom het toch niet laten om even te gaan kijken, en wie weet wie je weer tegen het lijf loopt. Bij binnenkomst is het meteen gezellig de frituurlucht is er nog niet (bij sommige beurzen hangt er een echte deken van de frituurpannen die aanstaan. Bij diverse leveranciers langs geweest lekker proeven en netwerken. Wat me opvalt is dat er veel, ik kan wel zeggen heel veel wijn is vertegenwoordigd.  Meerdere broodmerken van ambachtelijk en hand gemaakt? Na goed speuren vind ik eigenlijk niets nieuws. Jammer. Wel een paar kookdemonstratie gezien van sterren chefs. Heerlijk. Deze beurs is er ook voor de kleinere producenten. Soms samen gevoegd in een soor maatschap en daardoor dan een bijna landelijke dekking van belevering. Echt super zo ook een club die in heel NL streekproducten producenten heeft en deze via internet aanbied aan de chefs in de keuken. Alles via één kanaal bestellen en geleverd krijgen. Streek groothandel via het web. Top. Onder tussen kom ik nog enkele collega restaurateurs tegen praatje pot en een glaasje. Zwaar leven... genieten..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten