donderdag 29 augustus 2013

Uit eten bij Eetcafe de Baron in Woerden


Om het bijna einde van de vakantie een smakelijk luister bij te zetten gingen wij met onze zoon uit eten. Zoonlief wilde graag naar de Baron dus stapten we op de fiets en al snel waren we daar aangekomen. Wij melden ons netjes bij de bar waar een vriendelijke dame ons welkom hete. Bij de vraag of we op het terras een plekje konden krijgen werd er na een tafeltje, welke net leeg was gekomen aangewezen. Bij aankomst bij de tafel was daar ook al iemand van de bediening die de tafel snel afruimde en deze voor zag van de bekende placemats van de eetgelegenheid. Hier op staat het menu en begonnen we een keuze te maken. De dame van de bediening nam netjes de bestelling van een drankje op en deze werd even later geserveerd. Mijn zoon had de keuze snel gemaakt en wij sloten ons daar bij aan. Besteld werd een broodmandje de luxe, gerookte zalm met toast & inktvisringen als voorgerecht, daarna een salade de Baron, volgens de menukaart 8 loempiaatjes (Vega) en voor de grote eters onbeperkt saté de Baron. Aan de serveerster stelden wij de vraag om tussen het voor- en het hoofdgerecht even iets meer tijd te nemen dan gebruikelijk in een eetcafé. Dit was geen probleem. Al gouw werden er sausje op tafel gezet waarna het brood en de twee voor gerechten geserveerd werden. O ja er werd nog bestek bij gedekt maar van POLEREN heeft men blijkbaar nog nooit gehoord bestek zat onder de strepen en watervlekken. De voorgerechten waren goed van smaak en rijkelijke porties zoals je mag verwachten in een eetcafé. Na nog een drankje besteld te hebben werden de borden afgeruimd en vroegen wij nogmaals om iets meer tijd tussen de gangen te laten dan gebruikelijk. De serveerster vroeg ons of het goed was dat ze na 5 minuten de bestelling in de keuken kom uitvragen en dat het dan nog zon 15 minuten tijd kost voor dat het hoofdgerecht geserveerd word. Wij stemmen hiermee in en vinden het netjes hoe er met onze wens wordt om gesprongen. MAAR helaas na ruim 40 minuten wachten kwam daar dan eindelijk het hoofdgerecht. En ja hoor hier gin het dus mis de vegetarisch 8 loempia’s bleken 2 grote steenhard gebakken mega loempia’s te zijn. Wij wezen de serveerster er op dat op de menukaart van de 8 loempia’s o dat is een drukfout dit is wat we serveren. Ja leuk maar mijn zoon had zich verheugd op 8 kleine loempiaatjes. Teleurstelling maar er kwam geen oplossing helemaal niets. De salade de Baron zag er op het eerste oog gevuld en lekker uit maar na twee happen bleek de hele salade te drijven in de olie en azijn (wat ik liever geen dressing noem). Mijn saté de Baron voor de grote eter (onbeperkt saté dus) was matig satésaus was erg zout zeker door een verliefde kok gemaakt satévlees was goed patatje ook salade en het bolletje huzarensalade lagen er zielig bij. Jammer !!! Er werd nog een drankje geserveerd en ik bestelde nog een rondje saté en hier begon het wachten weer na 35 minuten was ik het redelijk zat en ben na binnen gelopen en gevraag of ik af kon reken. Dat kan werd mij verteld en of alles naar wens was geweest…..?
De dame die de leiding had (althans zo bleek het) weet dus niet wat er gaande is op te tafeltjes in haar eetgelegenheid. Er zaten toen nog 2 tafels op het terras en 4 tafeltjes binnen….. niemand dacht aan mijn tweede portie saté dus ik deed mijn beklag over de 8 loempiaatjes de verzopen salade de te hard gebakken loempia het lange wachten. En daar kwam een meneer die zich met het gesprek ging bemoeien. Ja eee ik heb hier net de leiding overgenomen en nieuw personeel aangesteld maar ze willen niet…. Hallo wie ben jij stel je eerst eens even voor en schuif het niet af op het personeel… Ja en dat personeel kan het nog niet dus ja ik moet ze nog een hoop leren… Ja zeker maar neem deze tip van mij aan als je iets overneemt ga dan eerst een dag dicht en train je personeel alstublieft en neem als er iets fout gaat de verantwoordelijkheid als je roep dat je de leiding hebt. De dame vroeg nog na mijn telefoonnummer gaf daar geen reden voor waarom toe ik vroeg wat ze re mee ging doen zij ze we willen alle klachten graag goed afhandelen…… Bij het krijgen van de rekening moest ik zelf nog vragen voor een aanpassing van de Sate de Baron qua prijsstelling. Dit werd met een diepe zucht aangepast... oké ik zit nu al de hele ochtend met mijn telefoon in de hand te wachten op deze afhandeling. Jammer

WAARDERING:
Bediening:5
Eten Smaak: 4,5
Eten precentatie: 4
Prijs kwaliteit: 3
Diner voor 3 personen kosten € 68,50 na correctie

Gemiddeld cijfer: 4,1
Een zwarte bladzijde in een avondje uit eten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten